Інформаційно-методичний центр “Авторська школа Г. Бойка”
Освітній проект
Мета:
Ø узагальнити досвід роботи кількох навчально-виховних закладів з проблеми підготовки обдарованих дітей до безконфліктного входження в соціум;
Ø створити банк соціальних та життєвих проектів з подальшою експертною оцінкою та реалізацією у конкретних ситуаціях;
Ø організувати збір інформації до бази даних «Філолог»;
Ø створити банк відеосюжетів ( інноваційні технології, самоосвітня діяльність учнів, соціальні проекти, життєві стратегії, громадянське виховання, учнівське самоврядування);
Ø допомогти вчителям сільської місцевості отримати різноманітну інформацію з мережі Інтернет, познайомити їх з теорією та практикою використання інформаційних технологій у роботі вчителя словесності;
Ø пропаганда через засоби масової інформації передового педагогічного досвіду з формування позитивної “Я-концепції”;
Ø надання освітніх послуг для вчителів та учнів, які цікавляться механізмом самоосвітньої діяльності;
Ø створення позитивного іміджу навчального закладу, що виробляє особливий “товар” – висока якість освіти;
Ø підготовка конкурентноспроможного випускника, що володіє високим рівнем обдарованості та мовленнєвої компетенції;
Ø організація роботи творчих груп за певними напрямами (громадянське виховання, естетичне виховання, самоосвітня діяльність).
Стратегічне завдання центру (місія) – створення умов для виховання та навчання конкурентноспроможного випускника з високим рівнем соціальної та мовленнєвої компетенції, допомогти вчителям словесності опанувати інформаційні технології для створення персонал-технології.
Етапи реалізації освітнього проекту
1982 – 1985 рр – самоосвітня діяльність учителя, ознайомлення з роботою кращих вчителів Полтавщини.
1985 – 1990 рр - ознайомлення з роботою освітян Донбасу та Києва з проблеми удосконалення викладання мови та літератури в старших класах.
1990 – 1997 рр - передісторія створення проекту авторської школи, участь у конкурсах “Учитель року”(1991 та 1997).
1994 – 2004 рр – авторські курси при ІППО, інтегровані курси, школа передового педагогічного досвіду, участь у міжнародній конференції з питань модернізації управління освітою (“Авторська школа “Філолог”), конструктивні пропозиції щодо впровадження української мови у Донецькій області (виступ на спільному засіданні обласної держадміністрації та Міністерства освіти та науки України).
Публікація у журналах “Українська мова та література”, “Вивчаємо українську мову та літературу” матеріалів до уроків словесності та авторського проекту “Корисному навчатися самому”.
Публікації у журналі “Управління школою” моделі виховної системи “Держава – це Я”( окремі елементи авторської школи).
Універсальна хрестоматія з української літератури для 5-11 класів( автор-упорядник), “Навчання – творчість” (методичні рекомендації вчителям словесності та слухачам авторських курсів), “Література – підручник життя” (самоосвітня діяльність учнів під час вивчення літератури) – складові персонал-технології автора проекту.
1997 – 2003 рр – “Держава – це ми” (модель учнівського самоврядування). Стратегічний напрям роботи – залучити учнів до вирішення питань життєдіяльності школи, пошук справжніх лідерів.
2003 – 2004 – трансформація моделі “Держава – це ми” у більш ефективну “Держава – це Я” (модель виховної системи), напрацювання матеріалу, що презентує матеріали навчально-виховних закладів (дитсадок – школа – коледж – вуз) у плані плекання творчої особистості, формування позитивної “Я-концепції”.
2004 рік – створення проекту інформаційно-методичний центр “Авторська школа Г. Бойка”.
2005 рік – презентація інформаційно-методичного центру.
Напрями діяльності методичного центру
Авторська школа “Філолог” – реалізація проекту «Рідна мова – в рідній школі», розвиток високого рівня мовленнєвої компетенції через систему творчих робіт, ефективна підготовка учнів до участі в конкурсах, олімпіадах, а також безконфліктного входження в соціум.
Інформаційно-методичний центр – реалізація авторського проекту «Корисному навчатися самому», надання освітніх послуг вчителям та учням області, узагальнення та розповсюдження передового педагогічного досвіду серед вчителів сільської місцевості, забезпечення успішної діяльності педагогів у довгостроковій перспективі.
Центр з проблем громадянського виховання – реалізація комплексного проекту «Модель виховної системи МВС «Держава – це Я», де відбувається формування позитивної “Я-концепції” у системі навчально-виховних закладів (дитсадок – школа – коледж – вуз), діагностика творчих здібностей дітей дошкільного та шкільного віку у відкритому виховному просторі.
Прес-клуб “Крокус” – проблема самореалізації особистості у проектній технології, навчання учнів механізму пошуку необхідних знань, вміння вільно орієнтуватися у відкритому інформаційному просторі, комп’ютеризація освіти.
Майстер-клас “Я-лідер” – реалізація проекту учнівського самоврядування «Держава – це ми», створення в учнів мотивації до активної життєвої позиції не тільки у вирішенні проблем шкільного життя, а й соціальних, стимулювання інтересу до поглибленого вивчення окремих дисциплін, участь у створенні та реалізації соціальних та життєвих проектів у штучно створеному соціумі, формування ключових компонентів успішної життєдіяльності, розвиток в учнів таких потрібних навиків як ініціатива та творчий підхід до трансформації наукових знань у практичну діяльність.
Взаємодія працівників інформаційно-методичного центру
Викладачі кафедри української мови Донецького національного університету – наукове забезпечення роботи центру, експертна оцінка проекту
Викладачі кафедри української літератури Донецького національного університету – консультації щодо вивчення літератури рідного краю та впровадження комп’ютерних технологій на уроках літератури
Викладачі Донецького педагогічного коледжу – методична допомога та експертна оцінка освітнього проекту, практична допомога з питань громадянського виховання учнів та формування творчої особистості майбутнього вчителя.
Працівники інституту післядипломної педагогічної освіти – координація діяльності вищих навчальних закладів та шкільних установ щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, науково-методична допомога педагогічним кадрам у досягненні державного стандарту освіти, проведення прикладних досліджень ( авторська школа).
Вихователі дитсадка – реалізація проекту в плані діагностики творчих здібностей дітей та підготовка до навчання у школі.
Учителі Новоукраїнської ЗОШ – практична реалізація основного завдання проекту авторської школи, апробація програм з мови та літератури, проведення факультативів, консультацій.
Очікувані результати реалізації проекту: конкурентноспроможний випускник, банк інноваційних технологій, банк життєвих стратегій, відеотека з проблем громадянського виховання, газетні та журнальні публікації, WEB – сторінка центру, створення постійних та тимчасових творчих груп з проблем надання учням та вчителям освітніх послуг.
|