Активні форми роботи учнів на уроці літератури
( за твором І. Котляревського “Наталка Полтавка”)
1. Моделювання навчальних ситуацій за текстом художнього твору.
1-1. Учень говорить від імені Петра.
1-2. Реагує на репліки Возного.
1-3. Трансформує висловлювання Виборного.
1-4. Складають діалог Наталка – мати, не відступаючи від канви сюжету.
2. Учень-режисер аматорського театру, який має право змінювати фінал п’єси, вносити корективи у сюжет драми, вводити нових персонажів, змінювати музичне оформлення, декорації та костюми.
2-1. Змінений сюжет: Наталка одружується з багатим Тетерваковським, живе щасливо і заможно, інколи згадуючи про Петра. Той пішов блукати світом. Згодом про нього всі забули. Справді правдива картина із сучасного життя.
2-2. Підбір пісень до сучасного трактування образу Наталки, возного, Миколи.
2-3. Показ модельного одягу до сучасної п’єси “Наталка Полтавка”.
3. Творча робота над трансформацією окремих сцен.
3-1. Наталка одружується з возним, а вже потім до села приходить Петро.
3-2. Внесення до сюжету твору елементів пригодницького роману: викрадення Наталки, переслідування закоханих, щасливий кінець – весілля.
3-3. Доповнення сюжету елементами сучасних кінофільмів: Петро потрапляє до в’язниці, Наталка викрадає ключі у “нового українця Тетері”, чесний міліціонер Микола вивозить закоханих за кордон, віддає гроші “Тетері”, але в останню хвилину гине від кулі найманого вбивці “Воза”.
3-4. Створення коміксу за сюжетом п’єси.
3-5. Перенесення місця подій та перевдягання героїв.
4. Твір-речення: “Умій чекати своє кохання, збережи велич душі та мужність серця – і доля тобі усміхнеться весільними піснями.”
5. Моделювання власного життя, використовуючи сюжетні лінії художнього твору.
6. Написання життєвого міні-проекту “ Я розумію (не розумію) мотиви вчинків Наталки чи Петра”.
7. Монолог Наталки : “Я – горда і чесна, безкомпромісна і смілива”.
|