Пятница, 17.05.2024, 06:35

Школа - щасливий берег дитинства

Приветствую Вас Гость

Поиск
Друзья сайта

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Меню сайта
Категории каталога
Мои файлы [36]
Шкільна презедентська служба [10]
Учнівське самоврядування "Держава - це ми"
Главная » Файлы » Мои файлы

Модель уроку
[ ] 25.03.2013, 20:19

Майстер-клас (МК) Бойка Георгія Володимировича

«Використання ІКТ при підготовці учнів класу філологічного профілю до участі в ЗНО»

Мета майстер-класу - створити умови для проектування адаптивної до роботи будь-якого колективу учнів педагогічної технології «Корисному навчатися самому» (автор Бойко Г.В.), познайомити слухачів з перевагами індивідуального стилю творчої педагогічної діяльності учителя української мови та літератури, інформатики у плані підготовки учнів до успішної реалізації стратегічного завдання – формування високого рівня мовленнєвої компетентності.

 Завдання майстер-класу: вивчення авторської моделі  в режимі демонстрованої педагогічної технології.

• Впровадження вчителем-майстром педагогічного досвіду шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності.

Форма: інтегроване (лекційно-практичне) заняття.

Зміст  МК

У ході майстер-класу учасники:

• вивчають розробки за темою майстер-класу;

• беруть участь в обговоренні отриманих результатів;

• ставлять запитання, отримують консультації;

• пропонують для обговорення власні проблеми, питання, розробки;

• висловлюють свої пропозиції щодо вирішення обговорюваних проблем.

Покроковий алгоритм технології майстер-класу

1-й крок. Презентація педагогічного досвіду вчителя – автора педагогічної технології «Корисному навчатися самому».

1.1. Коротка характеристика учнів профільного класу, обґрунтування результатів діагностики, прогноз розвитку учнів.

1.2. Коротке обґрунтування основних ідей в роботі з учнями профільного класу.

1.3. Опис досягнень в учнів Новоукраїнської ЗОШ в конкурсах, ЗНО.

1.4.Доведення результативності діяльності учнів, які свідчать про ефективність використання педагогічної технології.

1.5. Визначення проблем і перспектив у роботі вчителя.

2-й крок. Представлення системи уроків.

2.1. Опис системи уроків в режимі ефективної педагогічної технології

2.2. Визначення основних прийомів роботи, які вчитель буде демонструвати слухачам.

3-й крок. Імітаційна гра.

Учитель-майстер проводить урок зі слухачами, демонструючи прийоми ефективної роботи з учнями.

3.1. Слухачі одночасно грають дві ролі:

учнів експериментального класу та експертів, присутніх на відкритому уроці.

4-й крок. Моделювання.

4.1. Самостійна робота слухачів з розробки власної моделі уроку в режимі технології уроку майстра (вчитель виконує роль консультанта, організовує самостійну діяльність слухачів і управляє нею).

4.2. Обговорення авторських моделей уроку.

5-й крок. Рефлексія.

5.1. Дискусія за результатами спільної діяльності вчителя (автора педагогічної технології) і слухачів.

Досягнення цілей в роботі майстер-класу визначається відповідно до поставленої мети. Результатом спільної діяльності є модель уроку, яку розробив «вчитель - учень» під керівництвом «вчителя-майстра» з метою застосування цієї моделі у практиці власної діяльності.

Таким чином, вчитель-майстер розкриває «учням – слухачам МК» авторську систему навчально-виховної роботи з української мови та літератури, інформатики.

Майстер-клас відображає вміння майстра проектувати успішну діяльність школярів, створює умови для зростання педагогічної майстерності на основі рефлексії власного педагогічного досвіду.

 

Тези виступу Бойка Г.В.

1. Виходячи з того, що навчання – це активна діяльність учня (процес учіння), який включає в себе оволодіння системою знань, умінь, навичок, дозволю припустити таке: саме ця система є базою для розвитку творчих здібностей дітей та їхньому вмінню самостійно визначати сферу практичного використання багажу знань, здобутих у школі. Діяльність учня є пріоритетною для виховного впливу вчителя, який допомагає «запустити» механізм самоосвітньої діяльності чи то на уроці, чи в позакласний час.

2. Процес учіння, де реалізується суб’єктивний досвід кожного учня, має враховувати особливості класно-урочної системи, принципи колективізму, такі важливі для становлення людини як громадянина. Нами врахована ще одна особливість сучасної парадигми освіти – це розвиток творчих здібностей учнів, які визначають і стратегію навчання.

 

Корисному                навчатися                  самому

 

 


навіщо вчитися ?         що вчити ?       як вчити ?

 

3. Авторська технологія «Корисному навчатися самому» співзвучна з ідеями Сократівського навчання, доповнюється проектними технологіями та базується на інформаційно-комунікативних технологіях (ІКТ).

     4. Серед ключових компетентностей (соціальна, політкультурна, інформаційна, самоосвітня, мовленнєва)  значна роль належить саме комунікативній компетенції, тому що комунікативна компетентність означає не лише  вміння спілкуватися рідною та іноземними мовами, а ще й характеризується  умінням взаємодіяти  з людьми, навичками  роботи у групі, умінням володіти  різними соціальними  ролями у колективі. Комунікативна компетентність характеризується цілою низкою  інших здібностей людини, що виявляються  у швидкості, глибині та міцності оволодіння  засобами і прийомами діяльності, таким як:

-         умінням слухати, сприймати і відтворювати інформацію;

-         вести діалог;

-         брати участь у дискусіях;

-         вести переговори;

-   уміння переконувати  і відстоювати  свою точку зору, тобто спілкуватися.

Важко переоцінити роль та значення комунікативних здібностей у формуванні якостей  особистості – лідера. Розвиток комунікативних здібностей є одним з основних факторів  становлення особистості в дитинстві  і позначаються  на всіх видах активності,  на ставленні дитини  до інших людей,  до рукотворного світу природи,  а також до себе.

Технологія «Корисному навчатися самому» доповнена ІКТ, а в результаті маємо модернізовану систему підготовки до виконання творчих робіт з української мови та літератури, написання творів, підготовка

 

Модель уроку в 11 класі

Урок розвитку зв’язного мовлення, підготовлений виступ під час проведення дискусії «Егоїзм. Альтруїзм. Добро чи зло..?»

Інформаційна складова підготовки: робота з опорними конспектами, перегляд презентацій (диск підготовка до ЗНО), виконання тестових завдань, корекція знань, систематизація знань,  виконання тестових завдань (контроль знань), релаксація, самооцінка.

Комунікативна складова технології: діалогічне мовлення, монологічне мовлення, внутрішній діалог (дорожня карта учня), промова на уроці, проблемна стаття до газети, повідомлення на класній годині, твір за формою письмового висловлювання на ЗНО, есе.

Основні форми роботи на уроці: виступ учнів з промовою у формі письмового висловлювання на ЗНО, обговорення проблемної статті до стінгазети «Альтруїзм чи егоїзм. Добро чи зло..?», підготовлений виступ під час дискусії, виступи учнів (критика тези, критика аргументів, критика схеми виступу).

Інтерактивні форми: мозковий штурм, займи позицію, дискусія, технологія критичного мислення.

План уроку української мови в 11 класі

1. Повідомлення теми, мети, основних форм роботи на уроках.

2. Сформувати групи учнів, які виступатимуть на уроці доповідачами, опонентами, братимуть участь в інтерактивних вправах.

3. Виступи учнів з промовами на заявлену тему, запис на дошці основних положень (теза, аргумент – 1, 2, 3…, приклади, висновок).

4. Дискусія на тему «Егоїзм. Альтруїзм. Добро чи зло..?». Виступ учнів з критикою тези, аргументів, обґрунтування використаних прикладів, критика схеми доведення тези у заявлених промовах.

5. Аналіз мовних помилок, стилістичних, граматичних, удосконалення промов, надання їм форми письмового висловлювання на ЗНО чи проблемної статті.

6. Оформлення дорожньої карти  (внутрішній монолог учня на уроці), запис основних етапів уроку, критичні зауваження, цікаві знахідки під час дискусії, чорнові записи до написання есе на тему дискусії.

7. Обговорення результатів дискусії, визначення основних досягнень учнів під час уроку, накреслити перспективи вивчення даної теми.

8. Систематизація вивченого матеріалу, оформлення творчих робіт, виставлення оцінок.

 

План проведення заняття зі слухачами МК

1.     Розповідь про авторську технологію, особливості використання на уроках інформаційно-комунікативних технологій як важливої складової підготовки учнів філологічного класу до ЗНО.

2.     Попередня підготовка до проведення фрагменту уроку з використанням авторської технології (надання слухачам МК матеріалів до проведення дискусії, визначення основних етапів уроку-моделі, попереднє ознайомлення з результатами навчальної діяльності учнів та слухачів МК).

3.     Проведення фрагменту уроку розвитку зв’язного мовлення «Підготовлений виступ під час дискусії «Егоїзм. Альтруїзм. Добро чи зло..?» (учасники семінару виступають у ролі учнів).

4.     Проведення фрагменту уроку (в ролі вчителя виступить учасник МК).

5.     Представлення результатів МК, визначення перспектив поширення педагогічного досвіду.

 

 

Основні проблеми в підготовці учнів до ЗНО

 

1.     Технологія виконання тестових завдань учнями.

2.     Складність у роботі над текстом (великий об’єм, різноплановість завдань, неоднозначність правильних відповідей).

3.     Особливості написання письмового висловлювання.

4.     Систематизація вивченого матеріалу.

5.     Психологічна підготовка учнів, налаштування на відповідальний етап підготовки – пробне тестування, контрольна робота (тестові завдання) у рамках підготовки до ДПА, ДПА.

Категория: Мои файлы | Добавил: schoolnovoukrai
Просмотров: 2432 | Загрузок: 0 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: