|
Всего материалов в каталоге: 46 Показано материалов: 11-20 |
Страницы: « 1 2 3 4 5 » |
Відкритий урок з української мови у 9 класі
Тема. Складнопідрядні речення
Мета: створити умови для узагальнення матеріалу з теми «Складнопідрядне реченнями», формувати вміння визначати вид підрядності; сприяти розвитку логічного мислення, уваги; удосконалювати навички синтаксичного розбору складнопідрядних речень, креслення схем речень; збагачувати уяву, емоційну сферу; впливати на виховання любові до майбутньої професії. |
Іван Котляревський (1769 - 1838) Творча спадщина У 1798 р. було надруковано три частини поеми І. Котляревського «Енеїда». Твір став першою ластівкою нової української літератури. У 1809 р. вийшла четверта частина твору, 1822 р. - п'ята, у 1825 - 1826 рр. поему було завершено повністю, у 1842 р. (після смерті письменника) - видано. Використавши сюжет поеми римського поета Вергілія, Котляревський травестував його, наповнив національним змістом і створив цілком оригінальний твір, у якому з енциклопедичною широтою й точністю відобразив життя й побут українського народу. Твір написаний живою розмовною мовою, легким, грайливим і жартівливим віршем. Головне достоїнство «Енеїди» - яскравий національний колорит, різнобічне зображення життя усіх верств суспільства XVIII ст., передусім козацтва, його боротьби за державність після зруйнування Запорозької Січі в 1775 р. |
. Іван Котляревський. «Енеїда», «Наталка Полтавка» Вихід першої частини «Енеїди» І. Котляревського, написаної живою української мовою, знаменував початок нової української літератури. Розрізняють три періоди розвитку нової української літератури: 1) перших десятиліть XIX ст.; 2) 40 - 60-х років XIX ст.; 3) 70 - 90-х років XIX ст. Нова українська література: - розвивалася шляхом народності; - зазнала впливу сентименталізму й романтизму - літературних напрямів, що прийшли із Заходу; - на першому плані - протест народу проти соціального й національного гноблення; - принесла нові теми: соціальної та національної неволі, спільної боротьби трудящих проти царату, запроданства частини козацької старшини; - нові образи: народних месників, жінки-страдниці, сатиричні образи царів, панів - лібералів; - нові жанри: ліро-епічна поема, віршована байка, балада, соціальна та історична повісті, реалістична драма, громадянська та інтимна лірика. |
Алгоритм виконання роботи:
прочитати текст п'єси "Наталка Полтавка"
повторити теоретичний матеріал
переглянути опорний конспект з теми "Творчість Котляревського"
виконати тестові завдання
повідомити вчителя про виконання |
Григорій Квітка-Основ'яненко (опорний конспект для учнів) Григорій Квітка-Основ'яненко (1778 - 1843) - перший український письменник-сентименталіст, одним із перших почав писати народною мовою не тільки про смішне, але й про серйозне. Т. Шевченко вважав Г. Квітку-Основ'яненка засновником нової української прози. Квітка-Основ'яненко писав, що українська мова й література «рухається й буде жити» та що ніякі потуги ворогів «не зітруть її з лиця землі», вона «подужає противників і гонителів». Письменникам, радив: «Як говоримо, так і писати треба». |
Тема. Складнопідрядні речення з кількома підрядними. Мета: створити умови для ознайомлення із складнопідрядними реченнями з кількома підрядними; дати поняття про послідовну, однорідну і неоднорідну підрядність; формувати вміння визначати вид підрядно- сті; сприяти розвитку логічного мислення, уваги; удосконалювати навички синтаксичного розбору складнопідрядних речень, креслення схем речень; збагачувати уяву, емоційну сферу; впливати на виховання любові до родини, до рідної хати. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання :фонозапис пісні В.Симоненка «Лебеді материнства», тексти, роздатковий матеріал і підручники. |
Практична робота для учнів 11 класу з теми "Текстовий процесор" |
Формування основних компетентностей учнів у освітньому просторі сільської школи
Освітній простір сільської школи
- Завдання школи: формування життєвих компетенцій особистості, підготовка учнів до успішної самореалізації в сучасному житті.
- Мета: створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України – патріота своєї держави, який усвідомлює свою належність до сучасної світової цивілізації, чітко орієнтується в сучасних реаліях і перспективах соціокультурної динаміки, підготовлений до життя і праці у ХХІ столітті
- Зміст навчання: формування життєвих компетентостей через інтерактивні форми, виховання позитивної «Я-концепції» випускника
- Форми роботи: ажурна пилка, мозковий штурм, коло ідей, вільний мікрофон, акваріум
- Результати навчання: високий рівень знань випускників, сформованість основних життєвих компетенцій
|
I. Інформаційна картка уроку літератури
клас _8__ дата 2.12.09
Тема уроку
Факти біографії Т.Г.Шевченка (викуп із неволі, причини покарання царем, арешт, перебування у казематі, заслання). Поезія «Думи мої, думи мої…» |
Формування основних компетентностей учнів у освітньому просторі сільської школи
|
|
|